9 Mayıs 2008 Cuma

Blackberry ve iPhone Rekabeti




iPhone renkli tasarımı ve kullanışlı yapısıyla tüketicinin dikkatini çekmeyi başarmış. Tabi bunu başarmasında reklamın payı büyük. Akıllı cep telefonu olan iPhone' nun kullanıcı kitlesi artmış ve pazar payı büyümüş. Buarada rekabetçilerini de endişelendirmeye başlamış. Önceleri Blackberry'nin üreticisi RIM şirketinin, iPhone'nun piyasa girmesiyle satışları artmış. Çünkü sıradan kullanıcılarda akıllı teli tercih etmeye başlamışlar. Daha sonra iPhone'nun pazar payı BlackBerry'i geçmeye başlamış. Ve şuan geçmiş durumda. Yapılan anketlerde kullanıcıların %79 'u iPhone'u tercih ederken %54'ü Blackberry'i tercih ediyormuş. Pazarda Blackberry güvenlik açısından daha iyi durumdaymış iPhone'a göre . iPhone bunun üzerine ne yapmış dersiniz? Güvenlik açısından oldukça iddialı Android projesiyle Google'da akıllı tel pazarına girmiş. Dolayısıyla Blackberry'nin endişe sebepleri artmaya başlamış. İkiside şuan oldukça yeni ve kullanışlı ürünler çıkartma hazırlığında ve rekabet oldukça büyük. Bana kalırsa iPhone için hazırlanan yeni programların özellikleri BlackBerry'yi gölgede bırakacak kalitede. Apple, telefona 3-boyutlu görüntü gösterme özelliğini eklemiş, ayrıca sensörler aracılığıyla hareket ettirildiğinde telefonun bunu algılayabilmesini sağlamış. Bu da özellikle bilgisayar oyunu alanında iPhone'u çok güçlü kılıyor. Bence iPhone olayı iyi yakalamış ve bilgisayar oyunlarına da yönelmiş. Fakat Blackberry'nin böyle bir girişimde bulunmaya niyeti yokmuş.Yani sadık kullanıcı kitlesine güvenmekle kalmaktan başka pekte bir çaresi kalmıyor Blackberry'nin. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak iki rakip firma arasında?Hep beraber görücez ama bana kalırsa tüketicilerin zevklerini dikkate alarak sürekli farklı ve yeni şeyler üreten iPhone karşısında Blackberry'nin işi zor. İkisine de kolay gelsin ne diyim rekabet zor iş ...

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Çok güzel aletler de, telefondan başka herşey oldular artık. Bilmiyorum demek ki talep bu yönde, bir şey diyemiyorum.