Tekİn Acar 29 yıl önce bebek kıyafetleri mağazasında kozmetik reyonuyla işe başladı.
Şu anda 36 mağazası var. ’Kozmetik Türkiye ’den alınır’ diyerek free shop fiyatıyla satışa başladı. 2001 krizi sonrasında kozmetikte Türkiye ile Avrupa fiyatları arasında ciddi bir farklılık yarattı. Kozmetik fiyatlarıyla free shop arasında bir uçurum oldu. Bu nedenle sektördeki büyüme de durma noktasına geldi. Bu durumda 2006 yılında Tekin Acar sektörün canlamasında ciddi bir rol oynadı. %40 varan oranlarda yaptığı indirimle ürün fiyatını düşürdü.^^Yüksek fiyatlara karşı bir mücadelenin öncülüğünü yapmış oldu.^^. Kampanya büyük ilgi gördü, Tekin Acar ,satışlarını ikiye katladı ve 66 milyon YTL ciro yaptı. Acar, fiyatları Avrupa fiyatlarının üzerinde olan markaları raflarına koymadıklarını söyledi. Bu durumda da markalar Acarın stratejisine ayak uydurdular ve fiyatlarını yurtdışı fiyat seviyelerine kendileri çektiler. Bizim indirim yapmamıza gerek kalmadı ^diye konuştu. Bu gelişmelerden sonra Tekin Acar hızlı bir büyüme sürecine girdi. Selektif kozmetik pazarı yüzde %20 ‘nin altında büyürken tekin Acar cirosal olarak yüzde 34,21 oranında büyüme kaydetti. Şirket,2007 ‘de sahip oldugu yüzde %33’lük pazar payıyla selektif kozmetik pazarında liderliği ele geçirdi.Bugün 13 ilde 35 mağazayla faaliyet gösteren zincirin, 2007 cirosu 66 milyon YTL. Tekin Acar, 2008 yılı sonunda Pazar payını yüzde 40 ‘a çıkarmayı ve mağaza sayısını 50 ‘ye ulaştırmayı planlıyor.
Tekin Acar bu fiyat stratejisini devam edeceğini belirtiyor. Doğrusunu sölemek gerekirse işe yaramış gibi görünüyor.Niçin markalar yurtdışından daha pahalı olsun ki?
Sonuç olarak Acar , markaların desteğiyle daha fazla sayıda marka fiyatını aşağı indirebilir. Hatta bazı şirketlerle görüşülmüş ve fiyatlarını geri alacakaları belirtilmiş.Bebek mağazasında kozmetik reyonuyla başlayıp bu seviyeye kadar gelmesi gerçekten takdir edilecek bir durum. Rakipleri tarafındanda izleniyor örneğin ; Sevil Parfümeri de 2007 ‘de fiyat düşürmüş. Herhalde görünen o ki yakın zamanda Avrupa fiyatlarının üzerinde kozmetik satacak mağaza kalmıcak. Bakalım o zaman rekabet nasıl olacak?
8 Nisan 2008 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder