13 Mart 2008 Perşembe

OLAY BUDUR BENCE !


Piyasa da gerçekten neler neler dönüyor. Geçenlerde, şu anda hepimizin hayatında vazgeçilmez olan bir ürün ve markası hakkında bir kaç bilgi öğrendim. Ve çok gariptir ki, bu kadar büyük bir marka olmuş bu ürünü ilk defa o ortamda duydum. Meğersem bulunduğum ortamdaki çoğu insan da bu markayı biliyormuş. Açıkçası bu durumdan biraz da utandım. Neyse sizi daha fazla merakta bırakmayayım. Bir buzdolabı markası "AMANA". Yoksa siz de mi biliyorsunuz? Yapmayın bunu bana. Gelelim mevzu bahise. Bu marka dünyada ilk defa "no-frost"buzdolabını üretmiş. Düşünseniz ya, gerçekten de iyi bir ürün. İyi bir pazar seçimi ve o pazara öncülük etmek de onlara başarıyı getirmiş. Sonuçta pazarı kasıp kavurdu bu ürünler. Nerde kaldı o eski tip, tek kapı buzdolaplarımız. Nerdeyse hiç bir yerde kalmadı. Öğrendiğime göre, bu adamlar buzdolabı piyasasında ki bütün yeniliklerin öncüsüymüş. Misal, meyve bölümü için kuru hava, sebze bölümü için nemli hava üfleyen gelişmiş buzdolapları.Bunun yanı sıra su içme ihtiyacımız için "su pınarı" bulunan buzdolapları ve bunun gibi bir sürü yenilik. Yani anlayacağınız, bu adamlar standart buzdolaplarından akıllı buzdolaplarına kadar pek çok çeşite yer vermiş kendi içlerinde. Merak ettim bu buzdolaplarını, bir fiyatını sorayım dedim. Ne kadar dersiniz? Şöyle söyleyeyim, şu an piyasada bulunan iyi bir buzdolabının üç katı kadar. İyi bir buzdolabı 1-2 milyar civarında ise, gerisini de siz hesap edin. Aklıma takıldı acaba alan var mıdır diye. Olmaz mı... Adamlar öyle bir kitle bulmuş, öyle bir kesime hitap ediyorlar ki, değil 6 milyar 10 milyar da olsa insanlar gene gidip o buzdolaplarını alır. Yani anlayacağınız "Atı alan çoktan Üsküdar'ı geçmiş". Adamlar öyle bir pazar, öyle bir kitle yakalamış, öyle bir güven duygusu oluşturmuşlar ki, bundan sonra da o kitleyi, o güveni kolay kolay kaybetmezler herhalde. Ne diyelim büyük marka olmak böyle bir şey sanırım. Son olarak şunu söyleyelim o zaman; doğru pazar seçimi, iyi bir kitleye yönelim ve doğru stratejileri kullanmak her zaman markalaşmada ve dünya devleri arasına girmekte başlangıç adımıdır.

2 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Eeee, ben de hiç duymadım desem? Marka farkındalığı olmayan bir marka, nasıl marka oluyor? :)

güray dedi ki...

Hocam aslında bana da pek matıklı gelmiyor ama adamlar gerçekten her zaman öncü olmuşlar. Yani aslında büyük bir marka ama yüksek fiyatları nedeniyle belki de Türkiye'de pek bilinmiyor.Nasıl rolex, rolls royce v.s. büyük ama küçük bir kesime hitap ediyorsa ben de Amana'yı bu şekilde düşündüm.Gerçi bu söylediklerim dünya devi, biraz uçuk kalıyor. Ama sonuçta bir buzdolabını 6-7 milyara satabilmek ve hala ayakta olmak da büyük bir bünye olmuş olunduğunu göstermez mi?