15 Mart 2008 Cumartesi



BİR LOGONUN DEĞİŞİM HİKAYESİ
Sadece Türkiyenin değil dünyanın en önemli beyaz eşya üreticilerinden olan arçelik hepimizinde hatırlayacağı üzere 2002 yılında köklü bir değişiklik kararı alarak kırk yıllık logosunu değiştirdi. Birçok kesimden iyi veya kötü eleştri aldı. Bende pazarlamanın temel yapıtaşlarından olan marka logosu üzerine küçük bir araştırma yaptım. Edindiğim bilgiler oldukça şaşırtıcı. Eski Arçelik logosunda markanın ismi siyah, kalın, italik ve büyük harflerle işlenmiş. Logo bu karekteri ile tam anlamıyla 1970'lerde tam anlamıyla Türkiye pazarında kral olduğu dönemleri çağrıştırıyor. Bunların yanı sıra, büyük ve kalın yazı karakteri oldukça agresif olmakla beraber; sert, katı ve müşterilere yukarıdan bakan bir izlenim sergiliyor.


Arçeliğin günümüzde kullanmakta olduğu logo da birbirinden ilginç detaylar gizli. Müşteri beklentilerine göre şekil alabilme gücünü, esnekliğini ve kararlılığını gösteriyor. Dönüşümün ve yeni bir sayfanın simgesi olarak nitelendiriliyor. Bu dörtgende, gülen müşteri ve şekil alan çelik gizli.Yeni Arçelik ambleminin rengi Arçelik’in her zamanki kırmızısı. Yeni Arçelik logosu küçük harfli, geleceğe doğru eğimli. Yeni Arçelik, 70’lerin sanayi markasından yeni milenyumun müşteri odaklı teknoloji ve hizmet markasına dönüşüyor, müşterisiyle küçük harfle konuşuyor. Arçelik 70'li yılların aksine artık kralın kendisinin değil müşterinin olduğunu ve onunla büyük harflerle konuşulamayacağını anlamış diyebiliriz. Sloganlarında da söyledikleri gibi; "Arçelik demek yenilik demek, yenilik demek arçelik demek."

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bu bildiğim kadarıyla Arçelik'in dördüncü ya da beşinci logosu. Son üçünü burada görebilirsiniz, bende bir yerlerde daha öncekiler de olacak, bulmam lazım:

http://www.guvenborca.com/icerik.asp?islem=detay&ID=8&KatID=2

Logo bir markanın en görünür elemanlarından biri ve ne söylediği çok çok çok çok çok, evet çok, önemli. Ben ilk değiştiğinde beğenmemiştim yeni logoyu, ama giderek gözüm alıştı. Sanırım gerçekten de hedeflediklerine ulaşıyorlar bu logoyla.

Neyse yani logolar önemli bir konu, güzel bir hususa temas etmişsin.